Νικολίνα Ε. Στρατηγάκη Ψυχολόγος Κλινική Υπνοθεραπεία

Η υπνοθεραπεία μπορεί να σας βοηθήσει με διάφορα θέματα ανάμεσα σε αυτά:

  • ΑΠΩΛΕΙΑ ΒΑΡΟΥΣ

  • ΜΕΙΩΣΗ ΑΓΧΟΥΣ

  • ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΦΟΒΙΩΝ

  • ΑΥΞΗΣΗ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗΣ

  • ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΥΠΝΟΥ

Τι είναι η ύπνωση και η υπνοθεραπεία;

Η ύπνωση έχει συσχετιστεί με κάτι το μυστηριώδες και το μαγικό και σε αυτό έχει συμβάλλει φυσικά και  ο τρόπος που απεικονίζεται στις ταινίες και σε διάφορες παραστάσεις. Μπορεί να σας εκπλήξει να μάθετε όμως ότι όλοι μας, καθημερινά, βιώνουμε κάποια μορφής ύπνωση στη ζωή μας! Όταν είμαστε σε ύπνωση βρισκόμαστε σε μια κατάσταση βαθιάς χαλάρωσης και αυξημένης δεκτικότητας σε αυτά που ακούμε. Εφόσον κάθε στιγμή της ζωής μας δεχόμαστε ή απορρίπτουμε τις πληροφορίες που ακούμε, καταλαβαίνετε ότι βιώνουμε καθημερινά μια μορφή ύπνωσης.

Μια διαφήμιση που θα δούμε και μετά θα αγοράσουμε αυτό το προϊόν αυτό χωρίς να το πολυσκεφτούμε, λόγια που μας έλεγαν οι γονείς μας, οι συμμαθητές μας, οι δάσκαλοί μας όταν ήμασταν μικροί για το αν είμαστε όμορφοι/άσχημοι, χοντροί/λεπτοί, έξυπνοι/χαζοί, ικανοί/ανίκανοι. Οτιδήποτε έχει περάσει και έχει γραφτεί στον υποσυνείδητο νου έχει γίνει μέσω προτάσεων που ενώ βρισκόμασταν σε μία μορφή υπνωτικής κατάστασης, δηλαδή αυξημένης δεκτικότητας σε προτάσεις, κατάφεραν να προσπεράσουν το συνειδητό μας νου και να αποτυπωθούν στο υποσυνείδητο.

Η υπνοθεραπεία είναι μία τεχνική που χρησιμοποιεί την ύπνωση για να βοηθήσει στη θεραπεία διαφόρων ιατρικών και ψυχολογικών προβλημάτων. Λειτουργεί προκαλώντας μια υπνωτική κατάσταση που χαρακτηρίζεται από μια κατάσταση ευχάριστης, βαθιάς χαλάρωσης και αυξημένης αφύπνισης. Κατά τη διάρκεια αυτής της κατάστασης μπορούμε και παρακάμπτουμε τις αντιστάσεις που προβάλλει συνήθως ο συνειδητός νους και επιτυγχάνουμε τις επιθυμητές αλλαγές με νέες ιδέες και προτάσεις που τοποθετούνται απευθείας στον υποσυνείδητο νου.

Όταν πραγματοποιείται από εκπαιδευμένο και εξειδικευμένο υπνοθεραπευτή, τα οφέλη μπορεί να είναι μακροχρόνια και συχνά μόνιμα. Έχει 93% ποσοστό επιτυχίας και χρειάζονται λιγότερες συνεδρίες συγκριτικά με τη συμπεριφορική θεραπεία και τη ψυχοθεραπεία (Barrios, Α.Α., 1970). Είναι μία μέθοδος που χρησιμοποιεί τη φυσική ικανότητα του ανθρώπου να μπαίνει σε υπνωτική κατάσταση, είναι ασφαλής και χωρίς επιβλαβείς παρενέργειες.

Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι σε οποιαδήποτε υπνοθεραπευτική εφαρμογή εσείς είστε ο ρυθμιστικός παράγοντας. Η αλλαγή γίνεται πάντα μέσα από τη δική σας προσωπική προσπάθεια.

Μύθοι γύρω από την υπνοθεραπεία

Υπάρχουν διάφοροι μύθοι και παρανοήσεις γύρω από την ύπνωση. Οι πιο συνηθισμένοι είναι οι παρακάτω:

>Δεν θα έχω τον έλεγχο του εαυτού μου

Η υπνοθεραπεία δεν σας κάνει να χάσετε τον έλεγχο. Κατά τη διάρκεια της υπνοθεραπείας, παραμένετε υπό έλεγχο. Δεν είναι δυνατόν για κανέναν να σας αναγκάσει να κάνετε οτιδήποτε ενάντια στη θέλησή σας, ακόμη και υπό ύπνωση. Θα είστε επικεντρωμένοι στην εσωτερική σας εμπειρία και έτσι ενδέχεται να μην προσέχετε το περιβάλλον σας, αλλά θα είστε πάντα υπεύθυνοι για τις δικές σας ενέργειες, συμπεριφορές και δηλώσεις. Με άλλα λόγια δεν μπορεί κανείς να σας αναγκάσει να παραβιάσετε τις προσωπικές σας αξίες ή τα προσωπικά σας πρότυπα συμπεριφοράς.

Ρεαλιστικά κανείς δεν μπορεί να υπνωτιστεί παρά τη θέλησή του και ακόμη και όταν υπνωτιστεί, ένα άτομο μπορεί να απορρίψει οποιαδήποτε πρόταση. Η υπνοθεραπεία είναι μια κατάσταση σκόπιμης συνεργασίας. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι μπορείτε να σταματήσετε τη διαδικασία της υπνοθεραπείας ανά πάσα στιγμή. Με δική σας επιλογή εισέρχεστε σε κατάσταση ύπνωσης και ανά πάσα στιγμή μπορείτε να επιλέξετε να εξέλθετε από αυτή.

>Δεν θα θυμάμαι τι έγινε στη συνεδρία

Η υπνοθεραπεία δεν σας κάνει να ξεχνάτε τι έγινε.  Θα είστε επικεντρωμένοι στην εσωτερική σας εμπειρία και δεν θα δίνετε σημασία στα ερεθίσματα του περιβάλλοντός σας που σημαίνει ότι μπορεί να μη θυμάστε ότι πέρασε ένα μηχανάκι και έκανε θόρυβο για παράδειγμα, αλλά θα θυμάστε οτιδήποτε σκέφτεστε και ακούτε από τον υπνοθεραπευτή σας κατά της διάρκεια της συνεδρίας. Η υπνοθεραπευτική συνεδρία έτσι και αλλιώς ηχογραφείται και σας αποστέλλεται. Δεν θα κοιμηθείτε αν δεν το θελήσετε και θα μπορείτε να σπάσετε την υπνωτική σας κατάσταση ανά πάσα στιγμή.

>Δεν θα μπορέσω να υπνωτιστώ

Ενώ ορισμένοι πιστεύουν ότι δεν μπορούν να υπνωτιστούν, έρευνες δείχνουν ότι το 90% των ανθρώπων μπορούν να υπνωτιστούν (Lush P, Moga G, McLatchie N, Dienes Z., 2018). Τέλος το να υπνωτίζεσαι δεν σημαίνει ότι είσαι λιγότερο έξυπνος.

ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ

Στην αρχική μας συνεδρία, που έχει διάρκεια 60-90 λεπτά, θα συζητήσουμε τους λόγους που σας έφεραν στην υπνοθεραπεία και θα αποφασίσουμε μαζί ποιοι είναι οι στόχοι σας. Θα πάρω ένα ιστορικό, και θα κάνουμε κάποια αρχικά τεστ που θα με βοηθήσουν στην επιλογή του σωστού υπνοθεραπευτικού πλάνου για εσάς. Θα σας εξηγήσω τη διαδικασία και πως θα χρησιμοποιήσετε την ύπνωση για ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα που θα επιφέρει αλλαγές στη διάθεση, συναισθήματα και συμπεριφορές σας.

Με όλες αυτές τις πληροφορίες θα προσαρμόσω στη συνέχεια ένα υπνοθεραπευτικό πλάνο για να ταιριάζει στις συγκεκριμένες απαιτήσεις και στόχους σας και θα αφιερώσω χρόνο δημιουργώντας κείμενα (μοτίβα λέξεων) και στρατηγικές που θα οδηγήσουν σε ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα.

Στην επόμενη συνεδρία μας, η οποία διαρκεί επίσης 60-90 λεπτά, θα συζητήσουμε το κείμενο που συνέταξα για εσάς και θα κάνουμε όποιες αλλαγές επιθυμείτε. Στη συνέχεια, θα προχωρήσουμε στην υπνοθεραπευτική συνεδρία, η οποία ηχογραφείται και σας αποστέλλεται. Ακούτε την υπνοθεραπευτική εφαρμογή καθημερινά, το λιγότερο για 1 μήνα και μετά έρχεστε για μια συνεδρία αξιολόγησης.

Προτείνεται να φοράτε χαλαρά ρούχα για την υπνοθεραπευτική συνεδρία. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι σε οποιαδήποτε υπνοθεραπευτική εφαρμογή εσείς είστε ο ρυθμιστικός παράγοντας. Η αλλαγή γίνεται πάντα μέσα από τη δική σας προσωπική προσπάθεια.

ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Για να κλείσετε ραντεβού μπορείτε να επικοινωνήσετε απευθείας μαζί μου τηλεφωνικά ή να στείλετε email. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΠΟΡΡΗΤΟ

Από την πρώτη στιγμή της επικοινωνίας μας οτιδήποτε λέγεται παραμένει απολύτως εμπιστευτικό. Τα στοιχεία σας καθώς και τα δεδομένα των συνεδριών καλύπτονται από το επαγγελματικό απόρρητο και απαγορεύεται να κοινοποιηθούν σε τρίτα πρόσωπα χωρίς γραπτή σας έγκριση (Νόμος 991 της 117/20,12,1979, Άρθρο 9, ΦΕΚ Α 278). Κατά τη διάρκεια της αρχικής μας συνεδρίας τα θέματα του απορρήτου συζητούνται λεπτομερώς και διεξοδικά.

ΚΟΣΤΟΣ

Η αρχική συνεδρία και η υπνοθεραπευτική συνεδρία έχουν απόσταση 1-2 εβδομάδες. Παίρνετε την ηχογραφημένη υπνοθεραπευτική εφαρμογή και την επαναλαμβάνετε καθημερινά για 1 μήνα τουλάχιστον. Μετά τον  μήνα επικοινωνείτε μαζί μου και κανονίζουμε τη συνεδρία αξιολόγησης. Όλες οι συνεδρίες έχουν διάρκεια 60-90 λεπτά και κόστος €90 η κάθε μία.

ΑΚΥΡΩΣΕΙΣ

Στην περίπτωση ακύρωσης κάποιας συνεδρίας θα ζητηθεί προπληρωμή για την επιβεβαίωση της επόμενης συνεδρίας που θα κλείσετε.

Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μου για περισσότερες πληροφορίες.

Nikolina Stratigaki psychotherapist